Williamsburg

30 juli 2009 - Williamsburg, Virginia, Verenigde Staten

Mooi is dat. Wil je net op de nieuwe camping de blog bijwerken na een paar dagen internetonderbreking, valt de WiFi op de camping uit door een enorme onweersbui. Dat gebeurde dus gistermiddag. Het spookte lekker, gelukkig zitten we niet in een tent! Vandaag was het ook weer pittig heet.

Via tussenstops in Salem/Roanoke, waar we afscheid van de bergen namen,  en Amelia, in het boerenland, zijn we gisteren in Williamsburg aangeland, bijna aan de kust van Chesapeake Bay. Mooie omgeving, de eerste Europese kolonisten zijn hier in 1607 aangeland. Veel historie uit de tijd van de Burgeroorlog.  Virginia heeft ook een flink verleden wat de slavernij betreft; er bevinden zich hier veel oude plantages. Beetje 'Gone with the wind' dus. We hebben hier vandaag in d omgeving rondgekeken; morgen gaan we weer wat omhoog; dan staan we nog een paar dagen aan de kust.

Vanavond hebben we in een leuk Southern restaurant gegeten met een memorabele ober. We hebben al wat bijzondere Amerikanen ontmoet, met als toppers de eigenaren van de camping in Amelia. Allebei rond de 80 en met een enorm gevoel voor humor!