Hoogtepunten van Washington DC

19 juli 2009

Terugkijkend op drie eivolle dagen in Washington kunnen we alleen maar zeggen dat we onze tijd goed besteed hebben! Grappig dat je toch snel door hebt hoe zo'n grote stad in elkaar zit. Het zoekt ook wel makkelijk op de plattegrond  mcet straatnamen als 22nd Street enz. verticaal en K Street enz. horizontaal. De metro werkt bijzonder praktisch en verder hebben we ons de blaren gelopen. Enfin, we hebben de hoogtepunten van DC uitgebreid gezien: het Witte Huis dus, en Capitol Hill, het Washington Monument, Arlington Cemetery (met het graf van Kennedy), the National Mall met veel (gratis) musea, en natuurlijk het ballpark van the Washington Nationals. Wat betreft de gebouwen hier: er zijn er veel echt geweldig over the top, vooral nep-Grieks en Romeins, het Capitool bijvoorbeeld is net een gigantische suikertaart.

Wij, en vooral de jongens, hebben zeer genoten van twee honkbalwedstrijden. Vooral gisteravond was leuk en spannend. De sfeer was weer buitengewoon relaxed, ondanks de aanwezigheid van veel fans van de tegenstander uit Chicago. Dat zit probleemloos door elkaar heen op de tribune en in de metro. Onbegrijpelijk als je het vergelijkt met onze voetbalsupporters. Wessel heeft vanmiddag een handtekening van een speler weten te bemachtigen en  Hidde kreeg in het stadion een lunchtas kado. O ja, en Hidde heeft al een nieuwe handschoen gekocht.

Gisteren en vandaag zijn lekker zonnig geweest en gelukkig niet meer zo benauwd als bij aankomst. Morgen pakken we ons boeltje dus in en gaan we de camper ophalen. We zijn benieuwd hoe dat gaat verlopen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade